torsdag 2 augusti 2012

Vad är huvudsaken?

För ett antal år sedan när jag jobbade hos Pernilla André så blev det så att jag red mycket utan hjälm (ingen tränade dressyr med hjälm då), varpå en vän, vars häst jag tränande för tillfället frågade varför jag inte hade hjälm på mig.. Ärligt talat så kunde jag inte komma med en enda bra anledning, och sedan den dagen har jag alltid ridit med hjälm (det gjorde jag även alltid innan jag jobbade där).

Jag ser ingen som helst anledning till att rida utan, och speciellt inte nu när det finns massa snygga sportiga hjälmar som även är svala. Pilla och många av dem som tränar där rider nu alltid med hjälm även dom, och hatten av ;) för dom som även nu börjat rida även de svårare klasserna i dressyr med hjälm!! Heja hjälmen!!

Här är en prisvärd lättviktshjälm som jag tycker är supersnygg som jag tänkte investera i så småningom
:) Lamicell Elite

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar