onsdag 29 september 2010

helgens bedrifter..


Tävlingen i Tågarp gick riktigt bra! Det var som sagt en 100-klass för att hålla oss lite igång inför Gärds i helgen. Det började helt ok i dressyren och vi fick 54 straff (ca 65% för er dressyrfolk). Hon var relativt lugn, så jag kunde faktiskt rida med lite lite tryck.. tyvärr passade hon i skritten och slog sig fri i sista halten men annars helt ok. Vi låg tia efter dressyren med ca 43 startande.
Hoppningen däremot var riktigt tråkig. Hon var hur loj som helst och var i nästan varje hinder, varpå hon petade ned de två sista och det gav 8 straff till.

Jag var lite orolig att hon skulle kännas trött och seg i terrängen efter sen hopprundan, men jisses så fel jag hade. Hon gick som ett skott! Hon har aldrig förr varit så klar på vad det var som gällde. Jag behövde i princip inte ta tillbaka henne alls inför hindrena och hon pullade på ordentligt emellanåt. Otroligt roligt eftersom att vi tidigare haft lite svårt att hålla tiden.
Detta resulterade i att vi red 40!!!!! sekunder för fort, och drog på oss 10 straff till. Jag har aldrig förut varit så glad över att få extra straffpoäng..

Allt som allt kom vi på 13e plats med 11 placerade vilket kändes fint, och som en bra förberedelse inför nästa helg :)

Fler bilder kommer såsmåningom..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar