tisdag 21 september 2010

dressyriga förberedelser

saknar dig mitt kära kandar
ja som sagt med de katastorfala dressyrstraffen sist, så har vi nu försökt med nya metoder. Dels har jag bytt bett till ett endelat relativt tjockt eggbett, vilket hon tar lite bättre stöd på. Vanligt tränsbett har hon aldrig gillat, och det som hon trivts med förut (ett rakt eggbett), sa hon helt plötsligt upp kontakten med.. Fråga mig inte varför för jag har inte en aning.
Men nu peppar peppar, så med Monicas hjälp så är vi nog påväg på rätt spår igen. Vi tränade både i lördags och måndags och det gick riktigt bra bägge gångerna. Det går absolut inte att få samma känsla som jag får på kandar, men det är absolut närmre vår gamla form.. Men som sagt, det kan knappast gå sämre i dressyren än vad det gjorde på förra tävlingen så vi satsar på iallafall under 70 straff ;) hahahaha, det är nästan komiskt att skriva så.. men men.. bättre lycka nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar