onsdag 5 februari 2014

Bytt är bett, kommer aldrig mer igen ;)

Bett hit och bett dit.. Novabettet fungerade superduper på Tobbe, det blev verkligen en enorm skillnad och han vågade helt plötsligt ta ordentligt med stöd på bettet.

MEN, sedan kom jag på att det får jag ju inte tävla på om jag ska kvala till breeders…
Så jakten började igen och efter ett tag hittade jag ett anatomiskt tvådelat tränsbett som jag provade, och det accepterade han riktigt bra!! WOHOO!! Provade även en ny teori som jag fick lära mig precis, att faktiskt ha ett relativt tunt bett eftersom han har väldigt liten mun, och det verkade som rätt metod.

Red på det på Pay & Jumpen i helgen och det fungerade bra även då! Så jag tänkte att jag ska rida på det på hoppträning och tävling, och sedan varva med novabettet på hemmaplan :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar