söndag 16 januari 2011

Vårkänslor (i januari??)


Det våras för ridningen :) träningskänslorna är i full gång och dressyren känns roligare än aldrig förr!
Hela vintern har ägnats till barbackagalopper i snön och dressyrträningar. 
Jag och Jasmin har knappt hoppat ett hinder sedan sista tävlingen i september och känner oss ringrostigare på det planet än aldrig förr..
Men som sagt med dressyren har vi absolut inte legat på latsidan. Vi har tränat för Monica ungefär en gång i veckan med undantag för juluppehållet och det går bara framåt för varje gång.

Vi utvecklas hela tiden och har börjat träna ordentligt på byten och en massa andra bra saker. Jag tror inte jag har ridit såhär väl på riktigt länge och Jasmin får mer schwung i traven än vad jag hade kunnat drömma om. Även galoppen börjar ordna upp sig och jag vågar rida mer för varje träningspass.
Så otroligt glad att det löst sig sähär bra med träningen och är sjukt taggad över att ge oss ut på tävlingbanorna.

Och hoppningen kommer nog också igång snart. Har inte helt löst det med tränare och den biten ännu men snart har vi nog fått ordning på den biten med. Vi är i vilket fall påväg mot en bra kondis och en jäkla massa muskler! Roligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar