onsdag 19 januari 2011

smitning


Lyckades rymma från skolan till min dressyrträning igårkväll! När jag kom till stallet möttes jag av ett meddelande på tavlan: "Jasmin har fått kraft och hö och mockat" /Emma. Gulle henne, så himla skönt att slippa stressa överallt :)

Träningen då. Som vanlig så rider jag med ett stort smile i huvudet så fort jag tränar för Monica, det är så himla kul! Det känns ungefär som om att jag lär mig rida varje gång (lite som första gången jag red på min D-ponny som kunde gå på tygeln och jag helt enkelt fattade vad "gå på tygeln" innebär.. den där AHAA! känslan :)
Träning för träning så vågar jag rida mer och mer och då jobbar Jasmin för kung och fosterland.. Helt plötsligt igår så lyckades jag verkligen få upp framdelen, och jäklar i det vad hon fick upp frambenen och in bakbenen! Fantastisk känsla (ja ni vet, typ så som Totilas gör ;)

svettiga och glada var det bara till att göra iordning lilla Jasse för att hem och äta, sova och plugga.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar