onsdag 12 december 2012

Mysigaste

Nu kommer det sedvanliga skrytet :)
Min häst är bäst i världen (för mig alltså)!! Han är så jäkla go och duktig. Red ute i snön i sommarhagen och han var riktigt pigg och glad, galopperade på med riktigt bra framåtanda! Behöver se till att få oss fotograferade snart :)

Sedan så har han ju lite problem med att han inte riktigt vill öppna munnen när man ska tränsa (får känslan av att han blir rädd när han får metallen mot framtänderna, han har ju tidigare slagit ut den ena framtanden). Och jag kan lova att denna häst går det inte att vara sträng mot.. Ju hårdare man blir, desto räddare och mer stirrig blir han! Så jag får jobba på mitt tålamod som bara den och vara mjuk, mjukare, mjukast.. Bra träning för mig och med en hel skopa mjukhet så kommer bettet in i munnen ;)
På till exempel första tävlingen ska jag nog ha vääääldigt gott om tid på mig när han ska tränsas så det inte låser sig!

Men åter igen, är så glad för min lilla (läs stora) häst. En riktig kelgris är han med, vill bara stå och gosa hela tiden!

föl-Tobbis

tvåårs-Tobbe

treårs-kille

1 kommentar:

  1. Finaste hästen!
    "jag är inte bara mamma, jag är ....också"

    SvaraRadera