onsdag 6 oktober 2010

lite mer terräng..

I gärds CIC* i söndags gick det både bra för oss. I dressyren fick vi 49,5 straff (ca 67%), i hoppningen drog vi på oss ett nedslag så efter dom två momenten låg vi 8a av ca 40 startande :)
Terrängen hade dom spetsat till ordentligt och det var många stora frågor banan igenom. Dessvärre litade jag lite för mycket på Jasmin när vi skulle ge oss på en väldigt speciell spets (som ingen av oss hoppat på det sättet innan) så jag var inte tillräckligt övertygande. Jasmin förstod inte alls hur hon skulle hoppa så hon prickade flaggen på sidan istället. Men jag tänkte att det får bli en utbildande runda, så jag red an hindret på samma sätt igen och då hoppade hon finfint! Resten av banan gick lekande lätt, så jag var lite irriterad på mig själv att jag inte koncentrerade mig en sekund till, för då hade placeringen varit säkrad..
Men men.. Det var en väldigt bra lärdom för oss båda och vi fick trots det många fina kommentarer efteråt, vilket alltid värmer i hjärtat!! Tack mamma, Johnny, Ingela och André som var med och stöttade :)
Dessa fotona har mamma tagit. (flera från dressyren och hoppningen kommer senare.
framridning

framridning

framridning

framhoppning

framhoppning

framhoppning

hinder nr 4, stor låda i skogen

hinder 18 uthoppet ur coffin


hinder 21 smalhinder i kombination med nedhopp i vattnet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar