torsdag 3 april 2014

Janne-träning

Var på Staffan Lidbecks bana igår och tränade terräng för Janne Jönsson!
Det gick riktigt bra, fick hoppa bra typhinder inför debuten i debutant ;) och en hel del till. Janne tyckte Tobbe var riktigt fin och tyckte helt klart att jag skulle satsa vidare inom terrängen!
Vi hoppade trappa upp och ned, bank, trakhenergrav, vatten med upp och nedhopp, björksmalhinder osv och Tobbe skötte sig exemplariskt!!
Vi har lite svårt med bromsen emellanåt, eftersom att mitt lilla djur tycker det är så galet roligt, men det burkar vara något som ger sig med tiden :)

Janne tyckte även att jag skulle rida an hindren med ännu lite friskare tempo och inte "passa" honom så mycket. Hellre ta ett par utbrytningar med lite högre fart så han lär sig att det är han själv som måste suga tag i hindren och lära sig.

Plus att jag lyckades lasta själv både hemma och där!!!! Så jäkla nöjd :) Eftersom att jag behöver köra en hel del själv, så underlättar det enormt mycket att bara kunna stoppa in hästen i släpet!
Dessvärre hade jag åter igen ingen som var med mig för att dokumentera, men så kan det vara.

Nu blir det ingen mer terräng innan tävling den 13e, utan fokus får istället ligga på dressyr, bomarbete och uteritter.

Tänk att jag snart på den här lilla nosen ska tävla såsom på nedre bilden… Cooolt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar