lördag 12 februari 2011

träningsvärk!


Var på roadtrip med Emma, Palle och Jasmin igen (till Monica såklart).. Sjukt nice dressyrträning, Monica du är en pärla!!! 
Emma råkade knäcka mitt spö tillsammans med Ginnie (hundlek, inte hästslag) så då när jag red utan spö insåg jag att Jasmin går väldigt mycket bakom skänkeln.. sjukt nyttig lärdom! För när vi bytt till rullsporrar och började driva lite så blev det ett supertrevligt tryck i traven och bakbenen kom verkligen igång! :)
Det känns nästan lite jobbigt att dra igång med all hopp och terrängträning, kommer ju inte kunna lägga lika mycket energi på dressyren då, och risken att hon skadar sig igen är rätt stor.. Hmm, håller jag på att förvandlas till en dressyrmupp???? Nja, inte riktigt, men med Jasmin hade jag lätt kunnat gå över helt :)

Sen efter en stenhård träning med Jasmin, tränade Emma och Palle och jag passade på att rida "Sopprot".. Jisses amalia, jag kände mig som en total nybörjare.. ingen balans över huvud taget.. jaja, hästen blev motionerad iaf :) och jag har träningsvärk så det skriker om det.

Så efter en massa fika och mys (även André slöt upp efter en liten stund) bar det av hemåt igen. Tack för en fin dag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar